Marketingul e
domeniul cel mai des confundat cu Relatiile Publice dar inseamna procesul de
management responsabil cu identificarea, anticiparea si satisfacerea cererii
consumatorilor in mod profitabil.
Publicitatea prezinta mesajul de vanzare cel
mai persuasiv posibil, in perspectiva avantajoasa pentru produs sau serviciu,
la cel mai mic posibil cost.
Relatiile Publice tintesc nu sa mareasca vanzarile
ci sa mareasca intelegerea. Cateodata,
bineinteles, aceste notiuni sunt legate dar Relatiile Publice nu pretind o
legatura cauzala directa.
Orice discutie despre Relatii Publice si rolul lor in organizatii,
inevitabil cere intrebarea: „ce este o organizatie ?” – raspunsul la intrebare
ajuta la descoperirea naturii principale a comunicarii si ca urmare a impactului
strategic pe care-l pot avea Relatiile Publice. Organizatia este un set de
componente (sau subsisteme) care au
impact una asupra alteia si care impreuna interactionaeaza cu mediul
organizatiei. Asadar bunastarea unei organizatii este dependenta de stabilirea
si mentinerea relatiilor cu ea insasi si cu mediul. Trebuie sa se ajusteze si
sa se adapteze la schimbarile din interior si la cele din exterior.
Profesionistii in Relatii Publice utilizeaza aceleasi tehnici cu acelea
disponibile pentru cei care fac strategii (ex: analize PEST, SWOT, etc.) pentru
„scanarea mediului”. De asemenea, ei aduna informatii si despre stakeholderii
organizatiei.
Pentru o si mai buna intelegere a Relatiilor Publice, propun a comparatie
amuzanta. Asadar, daca un baiat ii spune unei fete cu care vrea sa fie, cat de
tare si puternic este el ( si destept, evident ), acest lucru reprezinta
PROPAGANDA ;
Daca-i spune fetei cat de frumoasa si desteapta este ea, inseamna
PUBLICITATE ;
Daca baiatul
roaga un prieten sa-i spuna fetei cat de tare, puternic si destept este el,
acest lucru reprezinta
RELATII PUBLICE !!!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu