marți, 10 septembrie 2013

Deosebiri dintre Relatiile Publice si alte domenii

Marketingul e domeniul cel mai des confundat cu Relatiile Publice dar inseamna procesul de management responsabil cu identificarea, anticiparea si satisfacerea cererii consumatorilor in mod profitabil.
Publicitatea  prezinta mesajul de vanzare cel mai persuasiv posibil, in perspectiva avantajoasa pentru produs sau serviciu, la cel mai mic posibil cost.
Relatiile Publice  tintesc nu sa mareasca vanzarile ci sa mareasca intelegerea.  Cateodata, bineinteles, aceste notiuni sunt legate dar Relatiile Publice nu pretind o legatura cauzala directa.
Orice discutie despre Relatii Publice si rolul lor in organizatii, inevitabil cere intrebarea: „ce este o organizatie ?” – raspunsul la intrebare ajuta la descoperirea naturii principale a comunicarii si ca urmare a impactului strategic pe care-l pot avea Relatiile Publice. Organizatia este un set de componente  (sau subsisteme) care au impact una asupra alteia si care impreuna interactionaeaza cu mediul organizatiei. Asadar bunastarea unei organizatii este dependenta de stabilirea si mentinerea relatiilor cu ea insasi si cu mediul. Trebuie sa se ajusteze si sa se adapteze la schimbarile din interior si la cele din exterior.
Profesionistii in Relatii Publice utilizeaza aceleasi tehnici cu acelea disponibile pentru cei care fac strategii (ex: analize PEST, SWOT, etc.) pentru „scanarea mediului”. De asemenea, ei aduna informatii si despre stakeholderii organizatiei.

Pentru o si mai buna intelegere a Relatiilor Publice, propun a comparatie amuzanta. Asadar, daca un baiat ii spune unei fete cu care vrea sa fie, cat de tare si puternic este el ( si destept, evident ), acest lucru reprezinta PROPAGANDA ;
Daca-i spune fetei cat de frumoasa si desteapta este ea, inseamna PUBLICITATE ;
Daca baiatul roaga un prieten sa-i spuna fetei cat de tare, puternic si destept este el,

acest lucru reprezinta RELATII  PUBLICE !!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu