vineri, 20 septembrie 2013

Relatiile Publice si departamentele juridice

Cand organizatiile sunt amenintate sau chiar au de-a face cu crize, exista adesea o tendinta de a ne indrepta catre un consilier juridic. Ingrijorarile juristilor se invart, normal, in jurul obligatiilor si al riscului si instinctul natural, in trecut, a fost sa se blocheze comunicarea cu legendarul „fara comentarii”. Ei arata ca ceea ce se spune se poate intoarce impotriva organizatiei si adesea accentueaza ca nu trebuie sa spui ceva.
Cu toate acestea, exista o recunoastere crescuta a faptului ca responsabilitatea cere un raspuns  si ca interesul public ar trebui sa fie servit prin furnizarea de informatii. „Fara comentarii” implica ceva de ascuns si va fi vazut ca obstructiv sau insensibil de catre multi stakeholderi.
Profesionistii in Relatii Publice sunt constienti ca expresia si actiunile, demonstratiile de sensibilitate, grija si responsabilitatea subliniaza reputatia. Ei pun pret pe deschidere si vor sa mentina dialogul. Ei sunt de asemenea foarte constienti de nevoia de a raspunde rapid la situatii date – pe cand procesul legal de obicei consuma timp.
Tendinta recenta pentru profesionistii in Relatii Publice si consilierii juridici este de a lucra impreuna in situatiile dificile. Piatra de incercare insa este intelegerea clara a rolurilor si o recunoastere a contributiei fiecarui specialist, cimentata de dialogul deschis si regulat

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu