Ar trebui sa fie instituite cateva reguli simple pe care sa le respecte
angajatii departamentelor de Relatii Publice si, de ce nu, orice functionar
public care intra in contact direct cu cetatenii :
- Raspundeti la salutul persoanei care intra in
incapere – daca nu observati chiar inainte persoana respectiva, pentru a o
intampina
- Fiti amabil si aratati solicitudine. Nu creati impresia ca sunteti deranjat
- Nu faceti diferente de tratament in functie de
aparente ( discriminare „zdrentuita” o numesc eu ). Daca un comportament
nediscriminatoriu nu va este natural, plecati de la premisa ca nu se stie
niciodata pe cine puteti avea in fata
- Studentii care sunt in practica, stagiarii sau
noii angajati vor fi tratati ca niste colegi cu ceva mai putina experienta
– asadar, cu toata consideratia si atentia necesare. Nu uitati ca nimeni
nu se naste invatat !
- Identificarea publicurilor legate de
organizatie ( stakeholders ) si construirea unei harti a acestora deoarece
ele vor constitui ( sau constituie ) obiectivul principal al programelor
de comunicare concepute de specialistii in Relatii Publice.
- Sunteti o parte a organizatiei, nici cea mai
importanta dar nici cea mai putin importanta – o grupa de muschi intr-un
organism viu ! Prin urmare, colaborarea cu colegii de la alte departamente
este esentiala pentru viata organizatiei.
- Daca solicitarea se realizeaza prin telefon,
NOTATI-VA si detaliile, pentru a putea gasi cele mai potrivite si
lamuritoare materiale. Daca e o lucrare de amploare, sunati inapoi si
informati solicitantul depre progres iar daca cereti unui coleg sa telefoneze
si sa dea raspunsul, VERIFICATI daca a facut-o.
- Nu apareti sau nu lasati niciodata pe nimeni
din organizatie sa apara la TV / radio / presa scrisa nepregatit. Nu poate
fi nimic mai rau decat improvizatia pentru ca in presa nu exista nimic
„off the record”, care nu se inregistreaza.
- Limbajul folosit trebuie sa fie cat mai clar si
simplu ; evitati terminologia de specialitate insotita sau nu de afisarea
unui aer de superioritate
- Zambiti
! Este mai important decat credeti si este vital intr-o slujba de Relatii
Publice, cu atat mai mult in #AdministratiaPublica.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu