Producerea unui manual de Relatii Publice pentru organizatie este unul
dintre cele mai eficiente metode
de a creste calitatea si consistenta comunicarii organizatiei. Sigur exista un
manual de operatiuni financiare care este probabil tratat cu un grad de
reverenta de catre managerii centrati pe profit. Ar trebui stabilit acelasi
statut pentru manualul de Relatii Publice. Spuneti-i manual de comunicare daca
preferati pentru ca managerii ar putea sa recunoasca acest titlu ca fiind mai
acceptabil – referindu-se la o responsabilitate pe care o detin.
Manualul are un rol total diferit de cel al manualului de proceduri al
propriului
departament.
Este o anexa a identitatii organizatiei :
- descrie politicile si structurile Relatiilor
Publice ;
- explica ce sunt incurajati managerii sa faca si
cand trebuie sa se verifice cu centrul ;
- furnizeaza idei si sfaturi pentru manageri in
propriile programe de Relatii Publice ;
- dau detalii de contact pentru echipa de Relatii
Publice in scopul solicitarilor de ajutor.
Manualul de Relatii Publice poate fi o sursa de idei, ajutor si incurajare
pentru managerii din organizatie pentru a lua in planul lor si activitatile de
Relatii Publice. Poate fi de asemenea si un mecanism de control care stabileste
clar zonele unde activitatile de Relatii Publice trebuie sa fie discutate cu
centrul. Poate stabili si standardele de calitate pentru modul in care munca in
Relatiile Publice e implementata in toata organizatia.
Manualul ar trebui sa fie editat pentru toti membrii managementului
(comitetului director), pentru sefii de
mari departamente si toti managerii generali. Este vital ca o lista a
destinatarilor manualului sa fie creata si mentinuta. Ar putea fi facuta in
functie de titlul si pozitia ocupata si sa fie inclusa chiar in manual, astfel
incat structura listei si responsabilitatea pentru comunicare si control sa fie
clare – si pentru a demonstra ca manualul ar trebui sa stea la pozitia
respectiva cand detinatorul postului se schimba (se poate numerota fiecare
copie).
In manual vor fi incluse idei pentru programe, cateva sfaturi de baza
asupra tehnicilor, o declaratie clara
asupra a cum se obtine sprijinul si sfatul specialistilor si liste actualizate
a tuturor materialelor disponibile de la centru si cum pot managerii sa le
acceseze.
Bineinteles, toate declaratiile de politici din manual trebuie sa treaca
prin fata directorilor executivi ai
comitetului director, etc – pentru a demonstra ca aceste politici / idei au
aprobarea lor. O abordare ar putea fi discutarea politicilor pe parti si dupa o
perioada consolidarea lor intr-un manual – ajuta la planificarea pe faze a
lucrului la manual si e mai usor de obtinut sustinere si discutii reale si
angajament decat daca se prezinta managementului un teanc de materiale, tot o
data. Orice manual care se doreste a fi realizat fara a trece mai intai prin
discutii si aprobari, poate avea putina credibilitate printre colegi.
De asemenea, manualul nu trebuie sa fie doar o minune de cateva zile ci un
bun viu
pentru
programele de comunicare. Aceasta va depinde de atentia meticuloasa la lista de
circulatie si la actualizarea continua – continutul sa ramana proaspat si
relevant la nevoile schimbatoare ale organizatiei. Aceasta se poate realiza
prin crearea unor noi sectiuni din cand
in cand si prin informatiile de referinta, cum ar fi listele de contact. De
asemenea, se pot include referiri la manual si in alte comunicari ale managementului
si prin cautarea de feedback asupra valorii sale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu