luni, 25 noiembrie 2013

Planul de criza

Relatiile Publice reprezinta responsabilitatea celor care iau decizii. Numai daca #topmanagementul apreciaza corect importanta acestei activitati poate sa-si aduca maxima contributie la eficienta. Sir John Harvey-Jones a declarat ca principalele activitati cu care ar trebui sa se ocupe un presedinte sau director de institutie sunt planificarea strategica si Relatiile Publice. Acesta ar trebui sa se intereseze personal de Relatiile Publice ale organizatiei. Si aceasta pentru ca reputatia e un lucru care-ar trebui tratat ca orice alt bun. Trebuie luate in considerare metodele de protectie a reputatiei cand lucrurile merg rau – un fel de „asigurare de reputatie”.
Multe organizatii au planuri de criza pregatite pentru urgente. Din pacate, aceasta este o arie  a Relatiilor Publice care inca se dezvolta. Realitatea insa arata ca organizatiile ar trebui sa planifice sa nu aiba „incidente”. Dar aici lucrurile se complica si sunt mult mai cuprinzatoare decat Relatiile Publice. Cel mai bun plan de criza este cel care minimizeaza riscul incidentelor nedorite. Dar inainte de plan trebuie facuta o analiza a tuturor problemelor care-ar putea afecta reputatia organizatiei.
Acest plan va acoperi mai multe in afara de comunicare : siguranta, marketing, resurse umane, personal si altele si varianta finala va trebui semnata de directorul executiv / presedinte, dupa discutii, amendamente si prezentarea formala consiliului director.

Tot personalul din echipa ce se ocupa de „criza” are nevoie de training media adecvat si familiaritate cu informatiile de baza despre companie pentru a le folosi in interviuri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu